Announcement | Pengumuman

Perhatian..SUDAH KAH TUAN/PUAN MEMPERBAHARUI KEAHLIAN UNTUK TAHUN INI 2012-2013?

wibiya widget

Thursday, July 26, 2012

Training Satria Muda

Sinopsis
Remaja di anggap sebagai agen perubahan masyarakat. Golongan ini dapat memberikan satu kelainan baru dalam merubah pola pemikiran masyarakat. Remaja yang berketerampilan dan berilmu pengetahuan akan dapat memberikan pandangan dan sumbangan yang berharga kepada negara. Mereka juga perlu menunjukkan kesungguhan dan ketekunan dalam bidang akademik untuk memastikan pencapaian yang cemerlang dalam bidang yang diceburi. Ini selaras dengan saranan Tun Dr. Mahathir yang menggesa pelajar supaya menyediakan diri ke arah mencapai wawasan 2020 dengan menghindarkan diri daripada dikuasai budaya dan nilai hidup kebaratan yang tidak sesuai dengan kemajuan negara. Ini bertujuan untuk mewujudkan sebuah masyarakat, terutama sekali pelajar-pelajar yang seimbang dari segi perkembangan minda, jiwa, jasmani dan juga rohani.

OBJEKTIF KURSUS 
Setelah menamatkan kursus  para peserta diharapkan akan mampu:-
1 Melahirkan individu yang memegang teguh nilai-nilai murni yang berteraskan prinsip Rukun Negara Pertama iaitu “Kepercayaan Kepada Tuhan”.
2 Menciptakan semangat kerjasama dan berpasukan yang tinggi.
3 Mengeluarkan Kecerdasan Emotional sehingga mampu bersedia berkhidmat dengan  masyarakat sekeliling dalam kehidupan sosial.
4 Mengeluarkan Kecerdasan Spiritual sehingga setiap apa yang dilakukan dengan  penuh pemaknaan.
5 Mempunyai sudut pandang yang jelas tanpa sebarang belenggu yang menutupi  potensi.
6 Membangun Kecerdasan Emosi mereka dengan cara berfikir / mentaliti yang teguh.
7 Menyeimbangkan antara Kecerdasan Intektual, Kecerdasan Emosional dan Kecerdasan Spiritual dalam aktiviti-aktiviti seharian mereka. 

Sesiapa yang berminat sila hubungi Pn. Faridah (0178802379). Yuran penyertaan RM50.00 sahaja untuk program dua hari. Sasaran peserta: remaja 13-22 tahun. Tempat terhad (first come first serve).

No comments:

Post a Comment